9/27/2005

"Did Time Intentionally Deceive its Readers in Plame Case?"

Duffy wrote that Rove was "initially" accused by Wilson of being the man behind the leak, as though Wilson was no longer making that accusation or that the accusation was found to be without merit. In fact, Wilson did not back down from the charge, although he did allow that he had no proof of Rove's involvement. For instance, appearing on the September 29, 2003, edition of CNN's Paula Zahn Now, Wilson said, "I don't have any specific information. I would hope that an investigation would yield the information as to who was responsible for the precise leak. What I do have are any number of journalist sources, none of whom I have any reason not to believe, who have said that the White House was pushing this story after the leak, after the Novak article, and including Karl Rove."

Of course, it turned out that Wilson's charge was correct, as Cooper and his editors knew all along. Despite that knowledge, Time printed a quote from McClellan that they knew to be false without offering any refutation.

Duffy, Cooper, and Time not only failed to inform their readers in July 2003 that they were part of the story, but they continued to report on the leak without offering that information for more than a year. In addition to two stories in October 2003, Time wrote about the leak again on January 12, 2004. It was not until August 2004, when Cooper was held in contempt by the grand jury investigating the Plame leak, that it was revealed that Cooper was involved in the Plame affair.

U.S. Newswire : Releases : "Did Time Intentionally Deceive its Readers in Plame Case?"

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home